od teraz kontakt z Zieloną Linią w języku migowym jest dostępny po zarezerwowaniu rozmowy. Jako że zainteresowanie jest duże, a konsultant tylko jeden, dla sprawniejszej obsługi Zielona Linia wprowadziła opcję rezerwacji. Rozmowy mogą być rezerwowane z wyprzedzeniem minimum 30 min, maksimum 7 dni.
Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę:
https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk „Zarezerwuj rozmowę".
Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii.
Po wyborze dnia i godziny rozmowy Użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie. Konsultant będzie czekał na połączenie przez 10 minut (licząc od zarezerwowanej godziny).
Sprawy pilne w urzędzie pracy
W sprawach pilnych, np. gdy w urzędzie pracy pojawi się osoba niesłysząca, która będzie potrzebować tłumacza języka migowego (konsultanta Zielonej Linii), pracownik urzędu będzie mógł zadzwonić pod numer (85) 748 16 22 i sprawdzić dostępność konsultanta.
Jeżeli konsultant Zielonej Linii będzie dostępny, pracownik urzędu będzie mógł skorzystać z tego linku:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDdhZDk3MmMtZDQ2NS00N2RhLTk2ZGYtZWY1NjkzYzE5MGUw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%226a2eaf16-980a-46cf-b700-84230e297907%22%2c%22Oid%22%3a%228aa1156e-d4ef-4224-8ab3-a6e45a9e2297%22%7d
i od razu – bez wcześniejszej rezerwacji – nawiązać połączenie w celu tłumaczenia rozmowy na język migowy.
Zachęcamy jednak do korzystania z rezerwacji rozmowy, aby połączenia video odbywały się sprawnie, a konsultant mógł się do nich przygotować.
Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy. Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.